HTML

tinilife

Nem tudod kivagyok és mit képviselek. Nem tudod hány éves vagyok, hova valósi. Titok. Még is lehetőséged van, hogy megismerj. Tudd, mit, hogyan élek meg. Adok lehetőséget, hogy átéld amit én, és érezz úgy, ahogyan én. Függetlenül minden felszíntől és sallangtól.

Friss topikok

  • Megvalósító Macska: Az én nagymamám is nem rég halt meg. Az egyik legerősebb ember volt, akit valaha ismertem. Testalk... (2013.11.14. 21:16) Halottak napja
  • Megvalósító Macska: Szia! Nem tudom, hány éves vagy valójában, de gratulálok a bejegyzésedhez, nagyon intelligens írás... (2013.11.14. 21:07) Ismerkedés

Címkék

Archívum

2013.11.02. 14:21 younglife

Halottak napja

Halottak Napja

IMG_4068QQQ.jpgTegnap volt November 1-je, amikor megemlékeztünk elhunyt szeretteinkről. Neked volt kire? Nyilván igen, részvétem neked, Olvasóm.

Eddig is volt kire gondolnom ezen a napon, de idén fájóbb, mint valaha. Idén távozott tőlem két családtagom is, az egyikkel közelebbi viszonyt ápoltunk, a másikkal már valamivel távolabbit, de az ő búcsúztatása is fájó volt.

2005-ben meghalt anyai ágon a nagymamám, 2008-ban anyai ágon a nagypapám, Idén apai ágon távozott a szeretett nagymamám és később, de még ebben az évben, elhunyt a nagybácsikám is.

Megmondom őszintén, drága nagymamikám hiányzik legjobban jelenleg. Még mindig nagyon fáj, hogy elment, még akkor is, ha ezt a legkevesebb fájdalommal tette.

Április 11-én, egy csütörtöki délután, ülök az iskolában, unalmas történelem órán. Apukám egy váratlan pillanatban ír egy üzenetet, hogy ahogy tudok, menjek ki, suli előtt vár. Nem tudtam elszabadulni, de éreztem, hogy baj van. Kimentem és beültem a taxijába és láttam, hogy sír. Sosem láttam őt sírni. Kérdeztem mi történt, mi a baj, biztos nem akkora, hogy sírni keljen. Annyit tudott kinyögni, hogy meghalt. Nézek rá hatalmas rémült fejjel, hogy mégis kicsoda… Erre csak annyi, hogy a mama. Ahogy kimondta ezt a szót, minden összeomlott bennem, és elkezdtem zokogni. Az én nagyikám nem mehetett, neki még köztünk a helye, ezek a szavak voltak a fejemben.

Bevallom, önző vagyok, mert nekem szükségem volt, van is rá. Halála előtti időben, minden hónapban mentem befizetni a számláit, lementem vásárolni a boltba, meséltem neki, bár inkább ő nekem. Ő egy igazi mesemondó volt, ezer történet, az életét mesélte el mindig, rengeteg sztori. Beleélte magát, nevetett, ha visszaemlékezett a vicces dolgokra, és elszomorodott, ha szomorút mesélt. Akármit mondtam a napjaimból, mindig fűződött hozzá egy elmondásra váró történet. Káromkodott és szidott mindenkit, az ember, ahogy hallgatta őt, mosolyogni volt kedve. Rengeteg édessége volt, ami csak arra várt, hogy a gyerekeinek vagy az unokáinak az asztalra tehesse.

Várta már hogy 18 legyek, és vehessek neki cigarettát és sört, neki ez volt a kenyér. Az utóbbi időben már mondta, hogy biztos kiadják, mert olyan nagy vagyok, többnek nézek ki. Akkoriban még nem volt trafik, ami az ő dolgát megnehezítette volna.

Ha nála voltam, mindig zúgott a fejem a hangos tévétől. Szegénykém süket volt, de a jelenlétünkben azért inkább tekintettel volt ránk és feliratosan filmezett. Nagyon rafinált nagyim volt. Kiskorunktól kezdve jártunk hozzá és neki szokása volt, hogy minden délután lefeküdt aludni. Nekünk mindig mondta, hogy csak feküdjünk le, de még véletlenül se aludjunk, ne merjünk aludni. Ezzel mintha egy altatót dalolt volna a fülünkbe, már aludtunk is. Ez volt a célja.

Nála igazságosabb nagyszülőt nem ismertem még a barátaimnál se. Ha én kaptam, kapott nővérem is, és ha ő kapott, akkor én is. Ha az unokatestvérem kapott, akkor kaptunk mi is. Nem volt kivételezés. Mindenkit ugyanannyira, egyenrangúan szeretett, ha pedig mégsem, akkor a lehető legjobban titkolta.

Na, Ő volt az én nagymamám. Most pedig mesélj te. Ülj le, és írd le egy papírra, aki elhunyt, mi jut róla eszedbe, hogy tudnád nekem, idegennek bemutatni.

Nyugodjatok Békében Szeretteink. Nincs nap, hogy ne jutnátok eszünkbe és tudjuk, hogy vigyáztok ránk és őrzitek álmainkat.

2 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://tinilife.blog.hu/api/trackback/id/tr65611502

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Halottak napjára 2013.11.13. 12:35:15

Miért félünk a haláltól? Talán mert akkor vagyunk először egyedül. Igazán egyedül a létünk során, születésünk óta. Nincsenek ott barátok, feleség, életed lelki társa, sem gyermekek, sem ismerősök. Nem lesz ott Apu és nem lesz ott Anyu, aki támaszt ny...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borzkutya 2013.11.02. 16:09:01

Tetszik ez az írás, annyira magával ragadó.

Megvalósító Macska · http://megvalositas.blog.hu/ 2013.11.14. 21:16:58

Az én nagymamám is nem rég halt meg. Az egyik legerősebb ember volt, akit valaha ismertem. Testalkatomban, és azt hiszem picit talán személyiségben is hasonlítok rá. Beteg volt, fiatalabb kora óta, mint amennyi idős most vagyok. Betegség, gyógyszerek, mellékhatások, tünetek, gyógyszerek... ördögi kör. Pici legyengült szervezete már nem bírta tovább. És amikor ott feküdt az intenzíven altatásban, azt hiszem, az ő döntése volt már, hogy elmegy. Megfogtam a kezét, és gondolatban kértem, bocsásson meg nekünk, az élőinek, a sok civakodásért, irigykedésért vagy épp nemtörődömségért... aztán kértem, bocsásson meg halottainak hasonlókért, férjének, hogy hamarabb elment, mint ő... majd végül bocsásson meg magának mindenért, amiről úgy gondolja, elronthatott... valahol hallottam, hogy ez a 3 megbocsátás 3 nap... ahogy látogatásom után 3 nappal elment ő is, azt hiszem felszabadultan végre és boldogan.
süti beállítások módosítása